Sunday, February 6, 2011

SukaTENGOK YANG PELIK dan JELIK...?

Benda pelik adalah sesuatu yang di luar kebiasaan atau  normal dalam kehidupan. Kadangkala ianya di luar pemikiran kita. Suatu waktu dahulu perkara yang pelik amat jarang berlaku dan ianya menjadi buruan media. Ini kerana berita begini menarik perhatian ramai seperti pisang berbuah dua kali, kucing bertanduk, orang bertanduk dan macam-macam lagi kejadian yang berlaku secara semulajadi.
Hasil kerja edit photoshop
Tetapi bila masa beredar, manusia pula yang suka mencipta 'benda-benda pelik' sebagai karya seni mereka. Dan ada pula orang yang memiliki kebolehan yang pelik.



Terfikir juga macammana kalau suatu hari nanti benda-benda pelik dah jadi habit... sana-sini macam-macam yang  muncul.. tak ke naya.. tak ada peruntukan undang-undang  ke? Ramai pula orang yang menciptanya sesuka hati..bukan setakat edit  yang dalam gambar jer.
Di manakah sensitiviti dan rasa kemanusiaan kita?
Ini adalah roti..(ada jual  kat Thailand ) Nak makan?

Selamba je 'makan orang' beb..
Banyak juga benda pelik yang dicipta yang berbentuk lucah seperti bentuk payudara, perempuan bogel dan lain-lain. Ada sosej yang dibentuk sebijik seperti kemaluan lelaki dan dimakan bersama sup.., gila betul!. Aku tak tunjuk la kat sini, tak tergamak aku... kan kena banned pulak..
Ada juga orang minat nak bergambar gini..
Yang peliknya, yang pelik itulah orang nak sangat tengok samada suka atau tidak kemudian kira. Ianya seolah menjadi kegilaan, semakin banyak web yang suka memaparkan benda dan kisah pelik

Buku-buku yang berkisar tentangnya juga makin bertambah di pasaran. Adakah mungkin suatu hari nanti dunia kita dipenuhi dengan benda-benda pelik? Orang-orangnya pun  jadi pelik. Atau mungkinkah nanti yang pelik ini tidak lagi menjadi pelik pada masa tu.

ni kira kerja pelik?


Ini pelik ke? hu hu..
P/s :Majalah pasal benda-benda pelik pun berlambak kat kedai buku... aku sendiri pun bila ternampak rasa gatal je tangan nak belek... kenapa hah?.




1 comment: