Sunday, March 22, 2020

KHASIAT AL HASYR 21-24 Menghancurkan Bakteria / Vir*s & Menyembuhkan Berbagai Penyakit Fizik & Mental (Serta Meningkatkan Kesihatan Fisik, Mental & Spiritual*)

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

" Ingatlah segalanya berlaku dengan izin Allah, Bersihkan dahulu hati dan letakkan kebergantungan hanya pada Allah s.w.t. dan semoga mendapat redhaNYa "
Virus

Memprogram semula sistem imun

Info :
"Di antara keutamaan meletakkan tangan ini adalah bisa menjadi sebab kesembuhan semua penyakit. Ini sudah banyak dipraktikkan oleh para ulama dan mereka menemukan kesembuhan melalui praktik ini. Hal ini sebagaimana disebutkan dalam kitab Al-Qawanin Al-Fiqhiyah"
( Ayat ini = salah satu ayat dari himpunan - Ayat Manzil , terapi rugyah Al- Quran diajarkan oleh baginda Rasulullah s.a.w)
Nabi Muhammad Saw bersabda :
Jibril ketika itu menurunkan ayat Al Hasyr  berkata kepadaku :
Letakan tanganmu di atas kepalamu. Sesungguhnya ayat ini ialah obat dari macam penyakit kecuali kematian
(HR Khatib Al Baqhadadi). 
 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Surat Al Hasyr ayat 21 memiliki kekuatan untuk menghancurkan berbagai virus dan bakteria yang mengendap pada bahagian tubuh yang sakit.

Surat Al Hasyr ayat 22-24 memiliki kekuatan dari kebesaran Allah untuk menyembuhkan dan menguatkan bahagian tubuh yang sakit.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷


لَوْ أَنزَلْنَا هَٰذَا ٱلْقُرْءَانَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُۥ خَٰشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ ٱللَّهِ ۚ وَتِلْكَ ٱلْأَمْثَٰلُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ

Al-Hasyr Ayat 21 : Kalau sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah belah disebabkan ketakutannya kepada Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu Kami buat untuk manusia supaya mereka berfikir.


هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَٰلِمُ ٱلْغَيْبِ وَٱلشَّهَٰدَةِ ۖ هُوَ ٱلرَّحْمَٰنُ ٱلرَّحِيمُ
Al-Hasyr Ayat 22 : Dialah Allah Yang tiada Tuhan selain Dia, Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, Dialah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلْمَلِكُ ٱلْقُدُّوسُ ٱلسَّلَٰمُ ٱلْمُؤْمِنُ ٱلْمُهَيْمِنُ ٱلْعَزِيزُ ٱلْجَبَّارُ ٱلْمُتَكَبِّرُ ۚ سُبْحَٰنَ ٱللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ
Al-Hasyr Ayat 23 : Dialah Allah Yang tiada Tuhan selain Dia, Raja, Yang Maha Suci, Yang Maha Sejahtera, Yang Mengurniakan Keamanan, Yang Maha Memelihara, Yang Maha Perkasa, Yang Maha Kuasa, Yang Memiliki segala Keagungan, Maha Suci Allah dari apa yang mereka persekutukan.

هُوَ ٱللَّهُ ٱلْخَٰلِقُ ٱلْبَارِئُ ٱلْمُصَوِّرُ ۖ لَهُ ٱلْأَسْمَآءُ ٱلْحُسْنَىٰ ۚ يُسَبِّحُ لَهُۥ مَا فِى ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ ۖ وَهُوَ ٱلْعَزِيزُ ٱلْحَكِيمُ
Al-Hasyr Ayat 24 : Dialah Allah Yang Menciptakan, Yang Mengadakan, Yang Membentuk Rupa, Yang Mempunyai Asmaaul Husna. Bertasbih kepada-Nya apa yang di langit dan bumi. Dan Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.


AL HASYR 21-24

***************************************************************************************************
Sungguh dahsyat ternyata ayat Qur’an juga bisa digunakan untuk merukyah dan menyembuhkan penyakit medis. Sungguh benar firman Allah dalam surat Al Israak ayat 82.

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا

Dan Kami turunkan dari Al Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al Quran itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian. (Al Israak 82)

Baca di sini tentang kajian
(lihat terjemahan arikel di bawah nanti)

 Surat Al-Hasyr Untuk Menyembuhkan Berbagai Penyakit fisikal atau mental yang dialami
‏وَإِذَا قُرِئَ ٱلْقُرْءَانُ فَٱسْتَمِعُوا۟ لَهُۥ وَأَنصِتُوا۟ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ‎

Dan apabila dibacakan Al Quran, maka dengarkanlah dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat.
(Surat Al-'A`rāf 7:204)

1.Bacalah surat al-hasyr 21-24 7x setiap hari di waktu pagi, petang dan malam hari
2.Dengarkanlah mp3 surat al-hasyr 21-24 melalui laptop,iphone atau ipod khususnya ketika akan beristirahat sewaktu anda akan tidur siang atau tidur malam hari...dgn mendengarkan surat al-hasyr 21-24 ini sel-sel sihat di dalam tubuh kita akan menjadi kuat dan sel-sel penyakit akan melemah insya allah.
3.Sebelum makan atau minum ubat yang di berikan oleh doktor, peganglah ubat tersebut dan bacakan surat al-hasyr 21-24 3x di susul dgn kalimat tauhid & salawat nabi 7x dan niatkan kesembuhan kpd Allah SWT......insya allah ubat itu akan menjadi lebih mantap & berkhasiat

Tambahan ubat Ruqyah Herbal untuk meningkatkan kesihatan :
1.Sari Buah Kurma atau Jus Buah Kurma 2x setiap hari
2.Air zamzam 3x setiap hari
3.Air putih hangat yg di campurkan dgn madu murni & jintan hitam 3x
sebelum di minum bacakan al-hasyr 21-24 3x dan lanjutkan dgn salawat nabi+kalimat tauhid 7x.

Niatkan betul² semoga dengan izin Allah akan mendapat kesembuhan, dimatikan/dihapuskan segala bakteria/virus. Perlu yakin dan bersungguh². InSha Allah, segalnya berlaku dengan izinNya jua. Amalkan bersama dengan habbatus Sauda (jintan hitam). lihat : Ayatul Syifa

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَن يَقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ
“Sesungguhnya keadaan kekuasaan-Nya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: 'Jadilah engkau!'. Maka ia terus menjadi.” (Surah Yasin: 82)


**********************************************************************
Terjemahan daripada artikel   HEALING BY QURAN -(slideshare):
PENYEMBUHAN DENGAN AL-QURAN


1. HORIZON PENYEMBUHAN QUR'AN Pandangan ilmiah baru Oleh: Abduldaem Alkaheel www.kaheel7.com Diterjemahkan oleh: Abu Omar (Ekhlas Tawfik)
2. Dengan Nama Allah, Yang Maha Pemurah, Maha Penyayang “Kami menurunkan (wahyu) dari Al-Quran yang menjadi penyembuh dan rahmat bagi orang-orang yang beriman” (Sarah 17-Aya 82)
3. Sasaran Penyelidikan .Penyelidikan ini adalah hasil kerja pencarian, kajian dan pengalaman selama tiga tahun dan membawa untuk meletakkan landasan ilmiah "Penyembuhan oleh Al-Qur'an" serta membuktikan wajah ajaib baru dari Qur'an, yang saya sebut: "Kekuatan Penyembuhan Al-Qur'an" lebih-lebih lagi mengarah ke menemukan jenis obat baru, yang saya beri nama: "Medicine Of Information"
4. Abduldaem Alkaheel adalah seorang penyelidik yang menulis lebih dari 30 buku dan buku kecil mengenai ilmu al-Quran dan Hadis. Dia dilahirkan di Syria 966; dia mengenal Al-Qur'an dengan hati, melalui penelitian ini dia menggambarkan pandangan ilmiah barunya tentang penyembuhan oleh Qur'an. Mengenai Pengarang

5. Idea Penyelidikan: Sayangnya, pada zaman kita, kita melihat dan mendengar tentang  orang-orang yang berpura-pura memiliki kemampuan penyembuhan oleh Al-Quran; mereka menggunakan beberapa ayat dari Al-Qur'an untuk meyakinkan orangramai bahawa mereka dapat menyembuhkannya dengan Al-Qur'an ( semata-mata untuk mengaut keuntungan. Dengan meletakkan bayaran dan sebagainya ). Dalam bayangan pengembangan operasi penipu & penipuan yang begitu besar ini, harus ada beberapa peraturan penyembuhan yang ketat oleh Qur'an. Pertama sekali, perkara ini memerlukan asas saintifik untuk penyembuhan semacam ini. Persoalannya sekarang: ADAKAH PENYEMBUHAN OLEH QUR'AN MUNGKIN & BENAR ???
6. Jawapannya… Ya, penyembuhan oleh Qur’an adalah tindakan 100% nyata dan benar! Telah terbukti kepada saya dengan pasti bahawa Al-Quran dapat menyembuhkan dari semua jenis kesan fizikal, psikologi, kejahatan, kebimbangan, iri hati, sihir, dll. Oleh itu, marilah kita bersama-sama meletakkan asas ilmiah untuk ini yang paling berkesan dan kuat jenis penyembuhan, mungkin kita dapat meyakinkan doktor dan saintis perubatan kita tentang penyembuhan yang luar biasa ini! Saya harus menyebut bahawa saya merujuk kepada 27 sumber ilmiah antarabangsa.
7. Atom adalah unit pembinaan penting untuk Alam Semesta!
Apabila kita melihat Alam Semesta dengan baik, kita dapati ia terdiri daripada atom dan setiap atom Alam Semesta adalah keadaan getaran yang berterusan.
8. Segala-galanya dilakukan di dalam otak. Di dalam otak terdapat lebih dari 1000’000’000’000 “Juta juta” sel, setiap sel adalah komputer rumit yang luar biasa yang bekerja dengan sel-sel lain dengan sempurna dan berterusan tanpa rehat dan tanpa henti!
9. Gelombang elektromagnetik yang dihantar oleh Ilmuwan Otak akhir-akhir ini mendapati bahawa sel-sel otak bergetar dan menghantar gelombang elektromagnetik dan magnetik, yang mewakili aktiviti dalam otak Manusia. Jadi, sel-sel otak bergetar dan dipengaruhi oleh semua jenis getaran apa sahaja jenis atau sumbernya!
10. Sel adalah Unit Pembinaan Tubuh Semua sel badan, tanpa kecuali bergetar, yang bermaksud bahawa ia dipengaruhi oleh semua jenis getaran secara mekanikal, elektrikal dan magnet!
11. Penyembuhan dengan Kaedah Bunyi baru untuk penyembuhan nampaknya menggantikan kaedah yang sebenar di lapangan, satunya yang paling penting adalah penyembuhan dengan suara. Dalam bidang ini para penyelidik mendapati bahawa suara manusia mempunyai kesan yang sangat berkesan dan positif untuk menyembuhkan pelbagai jenis penyakit dan masalah kesihatan yang penting seperti barah. Tetapi persoalannya adalah: bagaimana suara dapat membantu dalam menyembuhkan dan menyembuhkan masalah kesihatan, dan apakah semua jenis suara dapat menyembuh?
12. GETARAN SEL BERGETAR DENGAN SUARA. Dalam pendengaran Al-Quran yang dilakukan sebelum penglihatan, ini mungkin merupakan tanda pentingnya suara untuk penyembuhan..
13. Suara adalah gelombang yang tersebar di udara. Suara bergerak di udara dengan kelajuan 340 meter / saat, dan ia terdiri daripada getaran yang keluar dari kerongkong dan tersebar di udara sehingga sampai ke telinga, kemudian melalui telinga ke seluruh bahagian badan.
14. Mekanisme pendengaran pada manusia
15. SEMUA SEL TUBUH DIPENGARUHI OLEH GETARAN BUNYI. Bunyi Sel dipengaruhi oleh getaran suara, dan sel itu berlaku dengan mengubah getarannya sendiri, yang bermaksud bahawa kerja mekanikal sel dapat meningkat dan lebih kuat untuk menentang virus apabila kita mempengaruhinya dengan getaran terhad tertentu.
16. Pengalaman Ilmiah Beberapa saintis dan penyelidik yang dilakukan selama lebih dari 50 tahun, banyak pengalaman mengenai kesan suara pada sel-sel manusia yang sihat dan sakit, dan mereka mencapai hasil penting bahawa beberapa getaran bunyi mempengaruhi sel-sel barah dan memusnahkan mereka, dan pada masa yang sama mereka mempengaruhi sel yang sihat dan menguatkannya selain meningkatkan aktiviti mereka!
17. SEL KANSER DIPEROLEHI OLEH Bunyi TERHAD TERTENTU
18. Gambaran sebenar sel mula mempunyai medan elektromagnetik di sekitarnya kerana kata-kata tertentu, yang bermaksud bahawa ia mula menjadi lebih aktif daripada sebelumnya! GUNAKAN SUARA MEMPENGARUHI BIDANG ELEKTROMAGNATIK SEL
19. Sel darah, yang dipengaruhi oleh suara manusia, medan elektromagnetik di sekitarnya berubah dan setiap kali terdapat getaran terhad tertentu, sel itu akan aktif semula. Sebelum selepas
20. Sel darah, yang difoto oleh kamera Karlian, muncul di sekitar semacam lingkaran (lingkaran cahaya) yang berubah mengikut suara yang diterima. Pengalaman menunjukkan kepada kita, bahawa ketika kita mendengar sepatah kata,
sel-sel darah kekebalan tubuh bertindakbalas dengan kata-kata tertentu dan menjadi lebih aktif dan tahan terhadap  penyakit. Juga terbukti bahawa suara pesakit itu sendiri adalah yang paling afektif! ( sepertimana setiap muslim disarankan mangaji al-Quran setaip hari }
21. PENGANGKUTAN MAKLUMAT PENYEMBUHAN. Setiap ayat Quran ( seperti ayat Qursi) mengandungi sejumlah maklumat untuk menyembuhkan penyakit tertentu. Untuk menjamin pengangkutan ke semua sel tubuh, mesti ada pengangkut. Pengangkut terbaik untuk itu adalah air, madu, minyak zaitun kerana itu adalah produk yang diberkati, Tuhan Yang Mahakuasa memasukkan maklumat penyembuhan tertentu ke dalamnya. Sekiranya kita mempengaruhi mereka dengan suara Al-Quran, tahap tenaga di dalamnya akan meningkat. Mereka akan menyimpan maklumat penyembuhan dan memindahkannya ke sel-sel badan dan ini akan meningkatkan kemungkinan penyembuhan dengan kehendak Allah s.w.t.!
22. KRISTAL AIR (FROZEN) YANG BERTINDAKBALAS DENGAN SUARA. Air mempunyai kapasiti yang sangat tinggi untuk menyimpan sebarang suara dan mengangkutnya ke sel-sel badan, kita harus ingat bahawa 70% tubuh manusia terdiri daripada air! Jadi, membaca Al-Quran di atas air akan meningkatkan tenaga dan keupayaan penyembuhannya, diikuti dengan membawa maklumat penyembuhan Al-Quran ke semua sel-sel tubuh !!!
23. Madu dan Minyak Zaitun Dipengaruhi oleh Suara! Semasa pembacaan Al-Quran ke atas madu, minyak zaitun atau minyak tumbuhan lain, tahap tenaga akan meningkat dan atom produk penyembuhan ini akan sangat dipengaruhi, yang akan meningkatkan keupayaan penyembuhan mereka! Produk ini mempunyai kemampuan untuk mengangkut maklumat penyembuhan dari Al-Quran ke semua sel tubuh.
24. BAGAIMANA ILMU, PENYAKIT ATAU SAKIT BERLAKU? Saya dapati semasa kajian panjang dan kajian mendalam tentang ayat-ayat aya Al-Quran bahawa semua jenis penyakit sebenarnya berbeza dari satu penyakit! Allah Maha Perkasa meletakkan program di setiap sel yang menjadikan sel berfungsi sepanjang hayat. Program ini terdiri daripada kerumitan maklumat. Apabila ada maklumat luar memasuki sel oleh virus atau yang lain, maka program sel akan dipengaruhi secara negatif atau positif. Oleh itu, sebarang kerosakan yang berlaku pada program oleh kesan negatif akan muncul sebagai penyakit, kesakitan atau kecacatan/ketidaknormalan.
25. Di setiap sel terdapat sekumpulan maklumat yang disebut DNA yang terdiri daripada lebih daripada 3000 juta maklumat !! DNA JUGA ADA MAKLUMAT
26. VIRUS ADALAH MAKLUMAT/PROGRAM. Virus ini hanyalah sekumpulan maklumat yang diciptakan  untuk melakukan pekerjaan tertentu. Dalam setiap virus satu program membolehkannya mempengaruhi sel-sel tertentu.
27. VIRUS MENYERANG SEL OTAK YANG SIHAT Apabila virus menyerang sel, virus memasuki programnya sendiri di dalam program sel, yang akan mempengaruhi program yang sihat dan mengganggu atau merosakkannya dengan mewajibkan sel yang sihat untuk menyalin banyak virus program.
28. SEBUAH EKSPLIKASI BERLAKU MENINGKATKAN VIRUS DI DALAM. Setelah peningkatan virus di dalam sel, ia akan menggunakan program sel dan bahan-bahannya untuk membuat banyak salinannya sendiri, maka ia akan meletup, membebaskan ribuan virus, yang mana pada gilirannya masuk ke sel sihat lain untuk melakukan kerja yang sama.
29. BAGAIMANA VIRUS BEKERJA?. Virus ini tidak memiliki senjata, semua yang ada hanyalah SEKEPING INFORMASI, jadi perang adalah "INFORMATION WAR" Ini adalah idea penyembuhan oleh Al-Qur'an, kerana Al-Qur'an mempunyai maklumat yang berlawanan mengenai kerosakan yang berlaku pada sel yang sihat.
30. Pengimejan Resonans Magnetik Berfungsi fMRI. Mesin ini digunakan untuk memerhatikan operasi otak, para saintis mendapati bahawa otak berada dalam keadaan semula jadi yang terbaik ketika manusia itu benar dan tidak berbohong, ketika manusia tidak melakukan sesuatu yang salah atau berfikir melakukan perkara yang tidak betul. Itulah sebabnya mereka mengatakan bahawa otak diprogram untuk melakukan perkara yang betul.
31. Para saintis meyakinkan kita bahawa otak diprogramkan pada sifat sihat yang murni! Tuhan yang Maha Perkasa berfirman: Corak di mana Allah menjadikan manusia; tiada perubahan (fitrah asal) dalam pekerjaan (tempa) oleh Allah; itulah agama yang lurus (sempurna); tetapi kebanyakan di antara manusia tidak mengetahuinya ”(Surah 30 - aya 30)
32. QUR'AN MEMPROGRAM SEMULA SEL OTAK, Pencipta penyakit adalah Dia yang menciptakan manusia, jadi Dia meletakkan pengetahuan rahsia di dalam kitab-Nya. Kami tidak mengerti, tetapi ia mempengaruhi semua jenis penyakit dan menyembuhkannya dengan kehendak-Nya! Ini dapat dilakukan dengan menyeimbangkan kembali sel yang rusak. Seperti yang kami katakan, penyakit, kesakitan atau ketidaknormalan adalah akibat dari kerosakan tertentu dalam program sel (memprogramkan semula), bergantung pada jenis penyakit, penyakit atau kesakitan/ketidaknormalan.
33. QUR'AN MEMBANGUNKAN SISTEM IMUNISASI BADAN. Sistem imun badan juga merupakan program. Oleh itu, apabila virus memasuki sel, ia akan mempengaruhi sistem ini dan menyebabkan kerosakan. Ketika kita membaca ayat-ayat tertentu dari Al-Qur'an, suara yang memasuki sel-sel tubuh, memprogram ulang sistem kekebalan tubuh dengan kekuatan maklumat yang dibawa ke dalam suara Al-Quran, dan menjadi lebih mampu mengenali sakit dan memusnahkannya. Begitulah penyembuhan oleh Al-Quran !!!
34. KEKUATAN PENYEMBUHAN KATA-KATA QUR'ANIK 
Al-Quran mempunyai kesan yang besar terhadap semua jenis penyakit kerana: 1- Kesan harmoni yang sempurna dalam membaca perkataan
35. APAKAH UBAT MAKLUMAT?. Perubatan maklumat adalah ilmu baru dari Al-Quran yang kita cuba temukan. Dalam sains ini semuanya berubah menjadi maklumat; setiap penyakit adalah maklumat, setiap sel mengandungi maklumat tertentu. Walaupun di dalam air ada informasi, di setiap tanaman ada informasi dan sebagainya ... di dalam setiap ciptaan ada maklumat yang dimasukkan oleh Tuhan Yang Mahakuasa dan semua maklumat ini berfungsi dengan program yang sempurna seperti komputer universal.
Berdasarkan ini, penyembuhan dapat terjadi setelah mengetahui masalahnya terjadi pada maklumat sel-sel, yang bermaksud jenis penyakit, dan mencari maklumat yang tepat di alam, yang bermaksud mencari penawarnya. Menurut pandangan ini, setiap penyakit ada penawarnya! Sebagaimana Nabi Muhammad (s,a,w} bersabda: "Tidak ada penyakit yang tidak ada yang penawarnya, kecuali menjadi tua dan mati ..."


36. HASIL PENYELIDIKAN DAN NASIHAT :
-1- Menempatkan asas ilmiah untuk penyembuhan oleh Al-Quran.
-2- Keperluan untuk melakukan banyak pengalaman ilmiah mengenai pengaruh Ayat tertentu (ayat-ayat Qurani).
-3- Membuktikan keajaiban Al-Quran dalam ilmu penyembuhan (Kekuatan penyembuhan dalam kata-kata Al-Qur'an).
-4- Penyembuhan oleh Qur'an merangkumi semua jenis penyakit fizikal dan psikologi.
- 5- Untuk mendorong penyembuhan diri, yang bermaksud, orang yang sakit mempraktikkan membaca Ayas penyembuhan Al-Quran pada dirinya sendiri, jika mungkin.
-6- Perlunya membaca Ayas (ayat-ayat) penyembuhan Al-Quran di atas air, madu, minyak zaitun dan minyak tumbuhan lain, yang kemudian harus diambil oleh pasien.
-7- Semua jenis penyakit adalah maklumat dan penyembuhannya dapat dilakukan dengan maklumat juga, dan di sini kita menemui ubat baru yang disebut; "UBAT BERBENTUK MAKLUMAT".

**********************************************************************

( Terjemahan dari artikel kajian Healing by LIstening to Quran (Personal Experience)
Suara bacaan Al-Quran mempunyai gelombang bunyi yang mempunyai frekuensi tertentu dan panjang gelombang tertentu.

Gelombang ini menyebarkan medan gelombang yang mempengaruhi otak secara positif dan memulihkan keseimbangannya. Ini memberi badan imuniti yang kuat untuk menentang penyakit atau penyakit seperti Kanser. Kanser adalah gangguan dalam prestasi sel-sel, jadi mendengar al-Quran menceritakan semula sel-sel sebagai komputer yang penuh dengan virus dan "diformat semula" dan dimuat turun dengan program-program baru untuk melaksanakan dengan berkesan

. Inilah yang dilakukan oleh program buatan manusia untuk komputer. Bagaimana dengan program-program yang dibawa dalam kata-kata Allah, pencipta semua manusia.

Kesan yang menakjubkan Mendengarkan Al-Quran

Mendengarkan bacaan Al-Quran secara terus menerus memberi anda hasil yang berfaedah seperti berikut:
- Meningkatkan imuniti badan
- Meningkatkan rasa kreativiti
- meningkatkan keupayaan penumpuan
- menyembuhkan penyakit kronik dan tidak boleh diubati
- mengubah tingkah laku dan membolehkan orang berkomunikasi dengan lebih baik dan memperoleh kepercayaan
- mewujudkan keamanan dalaman dan menyembuhkan ketegangan saraf
- menyembuhkan kerengsaan, kerengsaan dan pemendakan
- meningkatkan keupayaan mengambil keputusan yang tepat
- mengurangkan rasa takut dan ragu-ragu
- memperbaiki dan mengukuhkan keperibadian
- menyembuhkan penyakit biasa seperti alergi, sakit kepala, selesema, dan lain-lain.
- meningkatkan kebolehan pertuturan
- melindungi daripada penyakit seperti kanser dan sebagainya
- Mengubah tabiat buruk seperti makan berlebihan dan merokok

Kebiasaannya ayat Qur’an hanya digunakan untuk merukyah dan menyembuhkan penyakit non medis saja seperti terkena gangguan sihir atau Jin. Ternyata ayat Qur’an juga bisa digunakan untuk menyembuhkan semua penyakit lain seperti penyakit Medis, non Medis dan psykosomatik

Semoga bermanfaat.
link ayat2 manzil
Ayatul Syifa
**********************************************************************
video  :
kredit :
PERKONGSIAN AMALAN KHUSUS SURAH AL-HASYR, AYAT 21-24 DRP TUAN GURU DR HJ JAHID HJ SIDEK
Keutamaan Meletakkan Tangan di Atas Kepala Saat Membaca Surah al-Hasyr: 21

No comments:

Post a Comment

Mujahadah & Istiqamah

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ 1. Allah SW...